גפני תוקף את "נאמני תורה ועבודה": שירותי הדת בתחתית מדרג התקצוב

"שירותי הדת נמצאים בתחתית המדרג של התקצוב ובמבנים עלובים שאין בינם ובין המקבילים להם בשירותים אזרחיים כל דמיון. הייתי בטוח כי מכתבכם יעסוק בעוול זה, לצערי מילה לא על מה שתיארתי"
איתי גדסי No Comments on גפני תוקף את "נאמני תורה ועבודה": שירותי הדת בתחתית מדרג התקצוב

במענה לדרישתם לא לאשר את תקציב משרד הדתות, יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני במכתב חריף לעמותת "נאמני תורה ועבודה": "לא מצאתי אתכם שותפים במאבקים הקשים למען שירותי הדת"

צילום: דוברות הכנסת
"שירותי הדת נמצאים בתחתית המדרג של התקצוב ובמבנים עלובים שאין בינם ובין המקבילים להם בשירותים אזרחיים כל דמיון. הייתי בטוח כי מכתבכם יעסוק בעוול זה, לצערי מילה לא על מה שתיארתי"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עמותת "נאמני תורה ועבודה", בעקבות פנו לוועדת הכספים שלא לאשר את תקציב משרד הדתות עד ליישום אכיפה על העברת התקציבים לשירותי הדת, כשהם מכנים את הדיון בוועדת הכספים "מחטף", בו הוסכם על תקצוב 50 רבני התיישבות חדשים, "ללא שום דרישת התייעלות ובנוכחות ח"כים דלה".

בנאמני תורה ועבודה הוסיפו כי "התמונה הכללית הייתה ששירותי הדת הולכים ומתרחקים מהציבור: יוזמות כמו העלאת שכר רבנים ויו"רים של מועצות דתיות הן חשובות אך אסור שיבואו ללא תנאי של התייעלות וקציבת כהונה. הוכרז על תקצוב של 50 רבני התיישבות במהלך השנתיים הקרובות ללא מילה או סייג לגבי העובדה שהרבנים ממונים לכהונה בלתי מוגבלת עד לגיל הפרישה".

בתגובה, בכתבה שפורסמה הבוקר ביתד נאמן תקף יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, בחריפות את עמותת "נאמני תורה ועבודה", בעקבות פנייתם לוועדת הכספים שלא לאשר את תקציב משרד הדתות עד ליישום אכיפה על העברת התקציבים לשירותי הדת "הייתי בטוח כי מכתבכם לחברי הוועדה יעסוק בעוול זה, ולצערי דיברתם על שקיפות, אך מילה לא על שתיארתי", כתב הרב גפני. כן קבל על אי-שותפתה של העמותה במאבקים נוספים הקשורים לתקציב המחפיר הניתן לשירותי הדת בישראל.

במכתבו לתני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בעמותת "נאמני תורה ועבודה", כותב יו"ר ועדת הכספים הרב גפני: "קבלתי נייר עמדה שלכם לקראת הדיון בנושא תקציב המשרד לשירותי דת הממוען לחברי הוועדה וקראתיו בעיון. הדיון התקיים ביום ד' ובמהלכו התברר כי נושא שירותי הדת במדינת ישראל כולל בתי הדין הרבניים והרבנות נמצאים בתחתית המדרג של התקצוב המקביל להם במשרדים אחרים, כמו גם בתי הדין הרבניים, כמו גם משכורות העובדים שאין לו אח ורע בשירות המדינה, עובדה המעידה על התייחסות המדינה לנושאים אלו.

"מכיוון שמדובר בשירותים הניתנים על פי חוק ומגיעים למשרדים השונים מכל חלקי הציבור כולל אזרחים אשר זו להם פגישה ראשונה ואולי יחידה בחייהם בשירותי דת ומגיעים למבנים עלובים אשר אין בינם ובין המקבילים להם בשירותים אזרחיים כל דמיון. הייתי בטוח כי מכתבכם לחברי הוועדה יעסוק בעוול זה, ולצערי דיברתם על שקיפות, אך מילה לא על שתיארתי".

בהמשך מכתבו, טוען הרב גפני כאמור, כי עמותה זו אינה שותפה במאבקים אמיתיים למען שירותי הדת בישראל. "לא מצאתי אתכם 'נאמני תורה ועבודה' במאבק הקשה שניהלנו, חברי ועדת הכספים מכל המפלגות, להעלות את שכרן של הבלניות העלוב עד לא מכבר". מאבק זה שניהל הרב גפני, זכה אכן להצלחה, ולאחר מאמצים רבים הועלה שכרן המחפיר.



0 תגובות